fredag 18 maj 2012

Min nya bebis har kommit, en Janome Coverpro1000CPX

Idag har jag hämtat hem min nya bebis:) Den är ganska tyst, stabil och väldigt fin!
Så skönt att nya maskiner kommer färdigträdda så man är igång och syr direkt efter uppackning.
Var nästan mer nervöst att berätta för sambon att man köpt en maskin till än när man skulle berätta att man var gravid. Och jag fick förklara att sy utan denna är som att klättra utan klätterskor, det går men är inte så kul och praktiskt. Då förstod han!
Har bara testat trippelsömmen då den var inställd på den när den kom, men den är fantastiskt fin.
Köpte även till en kantbandsvikare 12mm, får se hur lång tid det tar innan man är igång med kantband som blir snygga.
För att smöra lite extra för sambon så håller jag på med mitt första projekt på Coverpron en moln t-shirt till pappan som matchar sonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar