söndag 22 september 2013

En dopklänning växer fram

Detta är den första dopklänning jag någonsin sytt och den är snart klar! Väntar bara på lite " stryka på" material som jag beställt som ska användas som dekoration.

Vill göra en annorlunda dopklänning och absolut inte en blank vit ned spets mm. Först var jag inne att göra den i retro tyg, men eftersom det blev lite bråttom så fick det bli ett linne liknande tyg som fanns här hemma att få tag på. Sen kommer bli lite shabby shick i stilen.

Var rädd att ärmarna var för trånga så de klippte jag bort och gjorde nya. Det blir spännande att få den helt klar.





2 kommentarer:

  1. Åh vilken jättefin dopklänning! Jag sitter och letar med ljus o lykta efter något i denna stil då jag tänkt sy själv jag också. Men allting har en massa ryschpysch och korta puffärmar osv. Jag är tyvärr för dålig på att rita eget mönster och behöver en beskrivning att gå efter. Har du möjligen något mönster till denna klänning? du kan svara på min epostadress om du vill, sarak850@gmail.com Skitsnyggt jobbat hur som helst. Du är jätteduktig!
    Mvh Sara

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad duktig o inspirerande du är! Har någon bild från när dopklänningen är helt färdig? Nyfiken på slutresultatet :-)

    SvaraRadera